Rynek systemów kominowych w Polsce - wyzwania i zagrożenia - rozmowa z właścicielem marki Perfect Systemy Kominowe
Nasze perspektywy rozwoju są bardzo obiecujące. Koncentrujemy się na rozbudowie marki Perfect, która znakomicie sobie radzi w segmencie systemów kominowych – mówi Robert Wlaźlak właściciel brendu Systemy Kominowe Perfect.
2015-08-17, 14:27

- Jak wygląda sytuacja na rynku systemów kominowych w Polsce? Jak na tym tle radzi sobie marka Perfect?

Aktualnie rynek systemów kominowych można określić jako rozdrobniony i bardzo konkurencyjny. Na rynku obserwujemy producentów prowadzących swoją działalność na terenie całego kraju oraz tych o zasięgu lokalnym. W tych warunkach marka Perfect systemy kominowe radzi sobie bardzo dobrze. Jest ceniona za wysoki poziom serwisu i korzystne ceny. Jest to wyróżniająca się marka na tle innych dostawców.

- Dlaczego zdecydowaliście się na wprowadzenie nowej marki?

Po wnikliwej analizie rynku uznaliśmy, że jest przestrzeń którą możemy zagospodarować. Polscy klienci, w większości, przy wyborze dostawcy kierują się w znacznej mierze kryterium ceny. Do chwili obecnej, obniżanie ceny odbywało się kosztem jakości oferowanych produktów. Dzięki grupie wybitnych specjalistów, którzy z Nami współpracują, oferujemy produkty wyższej jakości w korzystniejszej cenie. Dzieje się tak, ponieważ stosujemy nowoczesne technologie przy produkcji naszych kominów. Udaje się Nam podnieść jakość i jednocześnie obniżyć koszty.

- W jakim kierunku będzie rozwijał się rynek systemów kominowych w Polsce ?

Do niedawna rynek systemów kominowych był zdominowany przez firmy zagraniczne lub przez ich oddziały. Wiązało się to z jednej strony z relatywnie wysoką ceną oferowanych produktów oraz brakiem inwestycji w zaplecze produkcyjne firm zagranicznych. Od kilku lat, wraz ze wzrostem świadomości patriotyzmu gospodarczego, na znaczeniu zyskują firmy z polskim kapitałem. Polscy producenci w chwili obecnej zajmują kluczowe pozycje na rynku systemów  kominowych zarówno pod względem wolumenu sprzedaży oraz jakości oferowanych towarów. Uważam, że w tym segmencie, ze względu na znaczne rozdrobnienie, kontynuowany będzie trend obniżania ceny, a w perspektywie kilku lat początek procesu koncentracji . Dominującą pozycję, ze względu na poziom oferowanego serwisu, utrzymają a nawet wzmocnią firmy z kapitałem polskim. Należy spodziewać się także inwestycji w nowoczesne zaplecze produkcyjne.

- Co stanowi największe zagrożenie ?

Zagrożeniem jest dalsze pogarszanie się kondycji branży budowlanej skutkującej obniżaniem marż i zatorami płatniczymi. Mogą nastąpić niekorzystne zmiany trendów w technice grzewczej oraz wskaźników makroekonomicznych.

- Jakie są perspektywy rozwoju marki Perfect systemy kominowe?

Marka Perfect systemy kominowe będzie się rozwijać w sieci dystrybucji tradycyjnej oraz nowoczesnej. Wraz z postępem procesu bogacenia się społeczeństwa przybywać będzie inwestycji w budownictwo mieszkaniowe, a w szczególności domy jednorodzinne. Obserwujemy także rozwój potrzeb polskich klientów. Coraz częściej budowane domy są wyposażane nie tylko w CO i kominek ale dodatkowo montowane są w nich sauny, grille i piece chlebowe wraz z wędzarnią. Będzie to stanowić istotny impuls rozwojowy całej kategorii. Poza tym ciągle inwestujemy w nowe technologie, a osiągane rezultaty są więcej niż obiecujące.

- Czy Perfect zamierza wejść w zupełnie nowe kategorie produktowe ?

Aktualnie koncentrujemy się na rozwoju systemów kominowych, gdzie znakomicie sobie radzimy, dlatego w perspektywie krótkoterminowej nie planujemy wprowadzania nowych kategorii produktowych. Nie oznacza to, że nie mamy przygotowanych kolejnych projektów. Decyzję o ich uruchomieniu będziemy podejmować w niedalekiej przyszłości. O podjętych działaniach będziemy informować Naszych klientów za pośrednictwem strony internetowej www.systemykominoweperfect.pl

KONTAKT / AUTOR
Łukasz Maćkowiak
prezes
Nowabud OSB sp. z o.o.
502-359-314
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.